“Meseria” de părinte se învață! 32 de cadre didactice, profesori la „Școala părinților”
Perfecționarea părinților în “meseria” de părinte este o componentă importantă a proiectului „Prin educație spre vocație!”, finanțat de FRDS în cadrul apelului ”Educație incluzivă pentru copii și tineri în situații de risc”. În acest sens, în cadrul proiectului au fost organizate primele sesiuni de instruire dedicate cadrelor didactice care vor ”preda” la ”Școala părinților”, cei 32 de participanți urmând a-și folosi cunoștințele dobândite pentru susținerea celor 17 grupuri de suport organizate pentru părinții elevilor beneficiari ai proiectului.
Sesiunile de instruire au fost axate în principal pe îmbunătățirea cunoștințelor cu privire la modul de organizare a întâlnirilor profesor- părinți și la modul de administrare a grupurile online de sprijin pentru aceștia, astfel încât să se poată răspunde cât mai eficient solicitărilor părinților și pentru a veni în sprijinul lor cu materiale utile în relaționarea cu copiii. În cadrul activității „Școala părinților”, adulții vor învăța cum să-și încurajeze copiii să vorbească despre ceea ce gândesc și simt, cum să-i asculte și să le răspundă cu grijă şi afecţiune nu doar la lucrurile frumoase sau la veștile bune, ci și la cele ce au legătură cu emoţii dificile, precum teama, furia, vinovăţia sau ruşinea.
Nicoleta Presecan, manager de formare, a subliniat, în context, importanța conștientizării de către părinți și dascăli a nevoilor emoționale ale copiilor:„Pentru a se dezvolta optim din punct de vedere psiho-emoțional, copiii au nevoie de siguranță, securitate și de relații stabile. Printr-o comunicare caldă, blândă și receptivă, părintele îl ajută pe copil să se simtă în siguranță și îi transmite unul dintre cele mai importante mesaje, acela că este acceptat și valoros. E recomandat ca părinții să profite de momentele bune, pentru a-și exprima cât mai mult bucuria, recunoștința, încrederea sau entuziasmul în prezența copiilor și, foarte important, să nu certe copilul pentru ceea ce simte, ci doar pentru comportamentul greșit pe care l-a avut. Pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor, este absolută nevoie să le arătăm copiilor, acasă și la școală, acceptare necondiționată, empatie și încredere”.
Proiectul „Prin educație spre vocație!” este derulat de Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia, în parteneriat cu Fundația HEKS/EPER România, Fundația pentru Promovarea Agriculturii și Economiei Regionale – FAER Reghin și NEWschool AS Norvegia și își propune creșterea gradului de incluziune socială și menținerea în sistemul de educaţie a 645 de elevi în situații de risc, din 13 unități școlare din regiunile Centru si Nord–Vest, prin susținerea de activități de tipul „școală după școală”. Finanțarea proiectului este asigurată din Granturile Norvegiene 2014 – 2021. Mai multe informații despre proiect sunt disponibile pe pagina web dedicata acestuia, https://www.filantropiaortodoxa.ro/proiectul-prin-educatie-spre-vocatie.