
O nouă sesiune de instruire organizată de ACoR pentru autoritățile publice locale
Proiectul „Îmbunătățirea accesului și a calității serviciilor pentru cetățeni – o administrație publică transparentă și responsabilă”, derulat de Asociatia Comunelor din România prin Programul Dezvoltare locală și Granturile Norvegiene și-a propus să crească nivelul de cunoștințe referitoare la buna guvernare al primarilor și funcționarilor publici din cadrul comunelor din România.
În acest sens, în perioada 17 – 20 august 2020, 16 reprezentanți ai comunelor din județele Argeș, Brașov, Constanța, Galați, Iași, Tulcea, Mureș, Prahova, Satu Mare și Vrancea au participat la o instruire unde au fost abordate teme precum:
- etică și transparență în administrația publică;
- regimurile juridice ale incompatibilităților și conflictelor de interese aplicabile aleșilor locali și funcționarilor publici.
Evenimentul a beneficiat de participarea reprezentanților Asociației Autorităților Locale și Regionale din Norvegia (KS), Lise SPIKKELAND, consilier superior al KS și Bjørn RONGEVÆR, consilier principal al KS.
Aceștia au prezentat situația din Norvegia cu privire la cele 4 domenii ale proiectului „Îmbunătățirea accesului și a calității serviciilor pentru cetățeni – o administrație publică transparentă și responsabilă”, finanțat prin Granturile Norvegiene. Totodată, experții KS au pus accent pe măsurile de prevenire a situațiilor de corupție, conflict de interese și incompatibilități. Intervenția acestora s-a încheiat cu o sesiune de întrebări și răspunsuri – unde reprezentanții comunelor din România au fost interesați să descopere aspecte privind legislația din Norvegia și modul în care instituțiile publice acționează pentru a preveni corupția.
Detalii despre proiect –>> www.e-tic.ro