Copyright 2019 FRDS

Back
FRDS - Programul Dezvoltare Locala > Noutati  > Proiectul „Integrare sustenabilă socială și educațională prin activități sportive”: 1.200 elevi în risc de părăsire timpurie a şcolii şi de excluziune socială desfăşoară activităţi cu caracter sportiv

Proiectul „Integrare sustenabilă socială și educațională prin activități sportive”: 1.200 elevi în risc de părăsire timpurie a şcolii şi de excluziune socială desfăşoară activităţi cu caracter sportiv

Deși se desfășoară într-un context dificil, caracterizat de numeroase restricții impuse pentru a preveni și limita răspândirea virusului COVID-19, proiectul Integrare sustenabilă socială și educațională prin activități sportive, derulat de UNEFS Universitatea Nationala de Educatie Fizica si Sport Bucuresti și finanțat de Programul Dezvoltare locală și EEA and Norway Grants, înregistrează la finalul lunii octombrie 2920, rezultate de parcurs notabile.

Pentru atingerea obiectivului asumat, acela de a crește numărul de elevi care acced din ciclul gimnazial (clasele V-VIII) către învățământul secundar superior (clasele IX-XII) prin intermediul educației incluzive bazată pe activități sportive, 1.200 elevi în risc de părăsire timpurie a şcolii şi de excluziune socială, care învaţă în 16 şcoli din 8 judeţe (Giurgiu, Vrancea, Vaslui, Mureş, Bistriţa Năsăud, Caras Severin, Mehedinţi şi Bucureşti) desfăşoară activităţi cu caracter sportiv bisăptămânale şi au participat la competiţii sportive de fotbal, volei şi baschet. Dintre aceştia:

  • 890 elevi primesc o masă caldă zilnic
  • 143 elevi au parcurs sesiuni de consiliere şi orientare ce au ca obiectiv principal stimularea participării la actul educaţional formal şi motivarea copiilor pentru continuarea studiilor

De asemenea, în cadrul proiectului s-a realizat modernizarea cu tartan a terenului central multifuncţional de sport din incinta UNEFS, spaţiu în care s-au desfăşurat o parte dintre activităţile sportive ale copiilor din Bucureşti precum şi numeroase competiţii (fotbal, volei etc).

Pentru motivarea beneficiarilor, au fost dezvoltate noi mijloace de interacţiune cu copiii, fiind lansate în mediul virtual 4 provocări sportive (pe pagina de Facebook a proiectului) şi au fost realizate şi diseminate 34 interviuri motivaţionale cu personalităţi sportive. Noi metode de lucru online au fost concepute, în acest scop fiind realizate 75 de clipuri video demonstrative (pe canalul YouTube al proiectului).

Rezultate importante de etapă au fost înregistrate și în ceea ce privește componenta academică a proiectului, ce are ca obiectiv final propunerea unei noi politici publice de integrare socială bazată pe o nouă metodologie ce urmează a fi elaborată în cadrul proiectului, potrivit căreia activitățile sportive sunt un instrument de împuternicire a copiilor și tinerilor aflați în situații de risc.

Astfel, au fost elaborate 4 documente de intervenții metodologice elaborate (aflate în testare și actualizare): o strategie pentru prevenirea și reducerea discriminării, excluziunii sociale și abandonului școlar în rândul copiilor, prin activități sportive în rândul copiilor, un plan de acţiune pentru prevenirea şi reducerea excluziunii sociale şi a părăsirii timpurii a şcolii prin activităţi sportive, o metodologie a integrării sociale și educaționale durabile bazată pe activități sportive pentru copiii cu risc de excluziune socială și o metodologie a integrării sociale și educaționale durabile bazată pe activități sportive pentru copiii cu dizabilități.

–>> mai multe detalii despre proiect pe integraresustenabilaprinsport.ro