Proiectul „Vino la școală! Schimbă-ți destinul!”, o șansă la educație pentru 848 de elevi în risc de abandon școlar
Inspectoratul Școlar Județean Covasna a organizat marți, 16 decembrie 2020, conferința de lansare a proiectului „VINO la ȘCOALĂ! Schimbă-ți destinul!”. Proiectul se adresează copiilor dezavantajați din mediul rural, aflați în risc de abandon școlar, și își propune să îmbunătățească participarea școlară a acestora și să crească ratele de tranziție de la ciclul primar la cel gimnazial şi de la cel gimnazial la cel liceal, în ariile sale de intervenție.
Abordarea proiectului este una integrată și are în vedere modelarea destinelor beneficiarilor atât prin lucrul direct cu aceștia (mentorat, tutoring, after school, consiliere, concursuri), cât și prin implicarea activă a părinților în educația lor (aceștia urmând a beneficia de instruire în parenting). Cei 848 de elevi care vor beneficia direct de serviciile proiectului (dintre care 120 sunt elevi cu cerințe educaționale speciale) provin din 12 școli cu rate ridicate de abandon școlar, din judetele Covasna, Harghita și Vrancea.
Evenimentul de lansare a proiectului s-a desfășurat online și s-a bucurat de participarea a 35 de persoane, invitați și membri ai echipei de proiect. “Vrem să schimbam destinele celor mai putin norocosi dintre noi, dar ambitiosi”, a sintetizat domnul Kiss Imre, inspectorul școlar general al Inspectoratul Școlar Județean Covasna, ambițiile proiectului, în deschiderea evenimentului. “Ceea ce îmi doresc pentru acest proiect este să pornim de la o viziune pe termen lung. Și îmi doresc ca activitațile din proiect să fie doar niste pași, într-un proces de lungă durată. Pentru că activitățile în sine, fără o viziune pe termen lung, pot fi doar experiențe și atât”, a adăugat Mihaela Tăbăcaru, reprezentantul partenerului norvegian, Newschool Norvegia.
Echipa FRDS le împărtășește ambițiile și le urează succes în atingerea lor!
Despre proiect
Proiectul „VINO la ȘCOALĂ! Schimbă-ți destinul!” se derulează la nivel multiregional, pe parcursul a 3 ani, și este implementat de Inspectoratul Școlar Județean Covasna, în calitate de Promotor de Proiect, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Harghita, Inspectoratul Școlar Județean Vrancea, Inspectoratul de Poliție Județean Covasna, Universitatea Transilvania din Brașov și Newschool Norvegia.
Contractat în luna noiembrie 2020, proiectul beneficiază de o finanțare de 1,46 milioane de euro, oferită de Granturile Norvegiene 2014-2021, prin intermediul Programului ”Dezvoltare locală, reducerea sărăciei și creșterea incluziunii romilor”, administrat de Fondul Român de Dezvoltare Socială (FRDS).
Ținta principală a inițiatorilor proiectului este aceea de a reduce rata abandonului scolar la nivelul celor 3 județe implicate, printr-un set de măsuri inovatoare, care să promoveze principiile educaţiei incluzive în școli, să crească participarea şcolară şi numărul copiilor la risc care acced la niveluri superioare de educaţie.
Prin intervenţii la nivelul a 12 şcoli din judeţele Covasna, Harghita şi Vrancea, 433 de elevi din ciclul primar și 295 de elevi din ciclul gimnazial (7-16 ani), aflați în risc de părăsire timpurie a școlii, vor fi incluşi în activități remediale de tip „școală după școală”. Complementar, prin sesiuni de consiliere antivictimală și antiinfracțională, de educație pentru sănătate și prin competiții ce își propun să sporească atractivitatea școlii, proiectul ţinteşte creşterea cu 1% a ratei de tranziţie de la ciclul primar la cel gimnazial, respectiv de la cel gimanzial la cel liceal. De asemenea, proiectul include servicii de consiliere psihopedagogică pentru 120 de elevi cu cerințe educaționale speciale, identificaţi la nivelul şcolilor incluse în proiect.
-> Mai multe informații și imagini privitoare la proiect sunt disponibile pe https://dezvoltare-locala.frds.ro/proiecte-de-educatie-incluziva/