Rate crescute de promovare a Evaluării Naționale, în cazul a 11 școli din județele Botoșani, Harghita, Suceava și Tulcea, beneficiare ale proiectului “Copii şi tineri integrați pentru o lume mai bună”, finanțat prin Programul Dezvoltare locală
Orele de pregătire suplimentară la limba română şi la matematică, organizate săptămânal în școlile implicate în proiectul „Copii şi tineri integrați pentru o lume mai bună”, s-au reflectat pozitiv în rezultatele obţinute de elevi la Evaluarea Națională. De exemplu, la Școala Gimnazială Valea Nucarilor din județul Tulcea, 67 de elevi de clasa a VIII-a au promovat în acest an examenul final de evaluare. O adevărată reușită, în contextul în care anul trecut niciun elev nu reușise să obțină note de trecere la acest examen. Rezultate mai bune s-au înregistrat și la Școala Gimnazială Siminicea, din județul Suceava, acolo unde 96 de elevi au promovat examenul în acest an, cu 15 mai mulți decât anul trecut.
Inițiatorul proiectului este Universitatea ”Ștefan cel Mare” din Suceava. Cu sprijinul financiar al Granturilor Norvegiene 2014-2021, echipa universității derulează prin intermediul proiectului un amplu program de sprijin adresat elevilor, părinților și profesorilor, prin care vizează îmbunătățirea ratei de tranziție de la învățământul gimnazial la cel liceal sau profesional a elevilor aflați în situație de risc de abandon școlar sau cu cerințe educaționale speciale, din 11 școli din județele Botoșani, Harghita, Suceava și Tulcea.
“Pentru noi, programul Școală după școală a reprezentat o reală oportunitate în pregătirea examenului de Evaluare Naţională la Limba română. În cadrul orelor desfășurate am putut să recuperăm „pierderile” din perioada şcolii online, să ne clarificăm eventualele neînțelegeri, conştientizate târziu, să citim şi să interpretăm mai multe texte literare şi non-literare, să devenim capabili să le comparăm sau să le asociem și să lucrăm mai multe teste de antrenament.” (elev în clasa a VIII-a la Şcoala Gimnazială Siminicea, județul Suceava)
Pregătirea școlară suplimentară a fost completată cu alte activități de interes pentru copii: activităţi educative privind protecția mediului, activități sportive și de orientare în natură, de lucru în echipă și de dezvoltare a simțului camaraderiei, activități creative precum ateliere de pictură, dans, teatru, fotografie, muzică, olărit, împletit, origami, ikebana, traforaj și science lab. La rândul lor, profesorii au participat la sesiuni de instruire axate pe specificul lucrului cu copii și tineri cu risc de părăsire timpurie a școlii sau cu cerințe educaționale speciale, iar părinţii au fost incluși în programe de educație parentală.
“Fiul meu a participat la toate activităţile din cadrul programului Şcoală după şcoală. Cred ca acestea l-au ajutat foarte mult.” (părintele unui elev de la Şcoala Gimnazială ”Călineşti Enache”, comuna Dărmăneşti, Suceava)
Pentru o parte dintre copiii implicați în proiect, activitățile sportive la care au participat au deschis calea unor viitoare performanțe în domeniu. Este cazul elevilor Școlii Gimnaziale ”Nichifor Ludovig” din Niculițel, județul Tulcea, acolo unde dotarea sălii de sport cu echipamente sportive specifice practicării tenisului de masă a avut o contribuție importantă la descoperirea și stimularea unor posibile talente, la concursul judetean „Olympic Day”, secțiunea tenis de masă, elevii implicați în proiect obținând locurile III, IV şi V.
…………..
Proiectul “Copii şi tineri integrați pentru o lume mai bună” se desfășoară în perioada decembrie 2020 – noiembrie 2022 și este implementat de Universitatea ”Ștefan cel Mare” Suceava, împreună cu Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Suceava și Asociația pentru Sprijin în Dezvoltarea Economiei Sociale – Incluziune, Responsabilitate Cooperatistă, Antreprenoriat Social Tulcea. Proiectul asigură acces la servicii educaționale de calitate pentru 830 de copii la risc de părăsire timpurie a școlii sau cu cerințe educaționale speciale, din județele Suceava, Botoșani, Harghita și Tulcea. Valoarea grantului alocat proiectului este de 1,212,665 de euro, fiind oferit de Norvegia, prin Granturile Norvegiene 2014-2021.
Mai multe informații despre proiect puteți obține accesând pagina web a acestuia.