Copyright 2019 FRDS

Back
FRDS - Programul Dezvoltare Locala > Noutati  > Principiile educației incluzive se descoperă și se învață “experiențial” la Piatra-Neamț

Principiile educației incluzive se descoperă și se învață “experiențial” la Piatra-Neamț

O serie de activități interactive, organizate pe parcursul lunii iulie, au permis profesorilor și elevilor implicați în proiectul “Pedagogie experiențială”, derulat de Asociația Juvenala din Piatra-Neamț, să descopere ce înseamnă să educi și să fii educat incluziv și creativ, să înveți din fiecare experiență avută, să nu îți fie teamă de necunoscut și să apreciezi munca în echipă.

În cadrul unui atelier de lucru axat pe tematica combaterii abandonului și absenteismului școlar, 33 de experți educaționali (profesori, consilieri școlari, cadre manageriale) au experimentat metode practice de lucru cu copiii cu risc de excluziune educațională și socială, participanții familiarizându-se cu conceptul de educație incluzivă prin raportare la situații particulare pe care le întâlnesc în activitatea lor de zi cu zi.

La rândul lor, 11 elevi de clasele a X-a și a XI-a din Piatra Neamț au participat la un atelier motivational intitulat ”Sunt special!”, în cadrul căruia, prin activități practice, au învățat că educația este valoroasă, că un comportament discriminatoriu și agresiv lasă urme adânci în viața unui copil, că fiecare simte nevoia de a fi acceptat și apreciat, învățând, în același timp, cum pot răspunde personal acestor nevoi ale colegilor lor, astfel încât școala să devină un loc în care să se simtă bine cu toții.

Finanțat de Fondul Român de Dezvoltare Socială, prin Programul ”Dezvoltare locală”, proiectul “Pedagogie experiențială”, derulat de Asociația Juvenală în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Neamț, Fundația Scrimă pentru Toți din București și Newschool AS din Norvegia, beneficiază de un grant în valoare de 909.958 de euro, oferit de Norvegia, prin intermediul Granturilor Norvegiene 2014-2021. Pentru a crește participarea la procesul educațional a 664 de copii în risc de abandon școlar și cu cerințe educaționale speciale, din 11 școli și licee din județele Neamț și Suceava, proiectul propune intervenții inedite, menite să stimuleze creativitatea și spiritul critic, să creeze solidaritate și să îmbunătățească relația dintre elevi și profesori.  

Află mai multe informații, vizitând website-ul proiectului!